You are currently viewing Zmiana organizacji dowozu uczniów do szkół       w roku szkolnym 2025/2026

Zmiana organizacji dowozu uczniów do szkół w roku szkolnym 2025/2026

Szanowni Państwo!

W związku ze zbliżającym się rozpoczęciem roku szkolnego informujemy, iż od września 2025r.  w naszej gminie następują zmiany odnośnie dowozów i odwozów dzieci szkolnych. W ubiegłych latach usługę przewozu dla uczniów naszych szkół realizowała firma wyłoniona w drodze przetargu.

W bieżącym roku szkolnym obowiązek zapewnienia dowozu uczniów do szkół podstawowych i przedszkoli wynikający z art. 32 i art. 39 ustawy Prawo Oświatowe (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 737) realizowany będzie w oparciu o regularny transport publiczny – linie autobusowe funkcjonujące na terenie naszej gminy.

Oto kilka najważniejszych informacji odnośnie nowej formy dowozu dzieci do szkół:

  • Bilety miesięczne dla uczniów uprawnionych do korzystania z dowozów dostępne będą w szkołach od 25 sierpnia 2025r.
  • Poniżej rozkłady jazdy według następującego porządku (należy kliknąć w odpowiednią linię):
  1. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. Kornela Makuszyńskiego w Stąporkowie:
    Linia nr 1  i  Linia nr 4
  2. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. w Stąporkowie:
    Linia nr 2, Linia nr 3, Linia nr 5  i  Linia nr 8
  3. Publiczna Szkoła Podstawowa im. ppor. Karola Niedzielskiego „Dobosza” w Niekłaniu Wielkim:
    Linia nr 6, Linia nr 7  i  Linia nr 8
  4. Publiczna Szkoła Podstawowa im. Polskich Olimpijczyków w Krasnej:
    Linia nr 1  i  Linia nr 2
  5. Publiczne Przedszkole w Stąporkowie:
    Linia nr 3  i  Linia nr 5

Rozkłady jazdy przewoźników zostaną umieszczone także na stronie BIP Gminy Stąporków, stronie internetowej Urzędu, profilach społecznościowych oraz na przystankach autobusowych.

Z istniejącej na terenie Gminy Stąporków sieci linii autobusowych o charakterze użyteczności publicznej mogą korzystać wszyscy mieszkańcy, dlatego przeorganizowanie dotychczasowego sposobu organizacji obowiązku dowozu będzie początkowo niewątpliwie sprawiać pewne problemy.

W razie pytań, czy wątpliwości pozostajemy do dyspozycji.

Osobą do kontaktu jest Pani Marta Kozłowska – Podinspektor ds. transportu drogowego i utrzymania zbiorników wodnych
tel. 41/374-32-50.