Deklaracja dostępności
Centrum Usług Wspólnych w Stąporkowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie
w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: https://cuw-staporkow.pl/
Data publikacji strony internetowej: 2022-02-15.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-01-29.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-29.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Monika Stachera., e-mail: sekretariat@cuw-staporkow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 798 425 448. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury odwoławczej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności architektonicznej obiektu – Centrum Usług Wspólnych w Stąporkowie
Do budynku prowadzi wejście od ulicy Odlewniczej, bez możliwości wjazdu dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich. Do wejścia prowadzą schody z poręczą, które nie są udostępnione dla osób niepełnosprawnych tzn. nie ma podjazdu. Alternatywnie pracownik CUW schodzi przed budynek w celu obsługi klienta niepełnosprawnego.
Budynek składa się z 2 pięter. Na obu kondygnacjach mieści się Centrum Usług Wspólnych
w Stąporkowie.
Budynek nie posiada podjazdu ani windy.
W budynku nie ma toalety dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W Centrum Usług Wspólnych w Stąporkowie nie ma pętli indukcyjnej.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W Centrum Usług Wspólnych w Stąporkowie nie ma możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego.